Garaże stalowe tynkowane
Garaże oferowane przez firmę AND podzielić można na dwie grupy: z dachem jedno- i dwuspadowym. Standardowym kierunkiem spadku dachu jest spad do tyłu garażu. Opcjonalnie kierunek może zostać zmieniony na przód lub dowolny bok garażu.
Analogicznie dla dachów dwuspadowych standardowy kierunek spadku dachu to spad na boki. Opcjonalnie spad dachu możemy zmienić na przód-tył garażu.
Kolejny podział garaży uzależniony jest od ilości miejsc postojowych. I tak garaże dzielimy na jednostanowiskowe, dwustanowiskowe i wielostanowiskowe (szeregowe). Wewnętrznie stanowiska postojowe garaży oddzielone są ściankami działowymi lub podciągami. Opcjonalnie wnętrze może być również podzielone ściankami poprzecznymi na mniejsze pomieszczenia gospodarcze.
Ostatni podział naszych garaży zależy od rodzaju zastosowanych ścian. Garaże nieocieplone oferujemy z zastosowaniem ścian samonośnych typu Sigma lub Overmann. Natomiast garaże ocieplane z zastosowaniem ścian wykonanych z płyty warstwowej THP o grubości 40mm rdzenia z pianki poliuretanowej.
Każdy z garaży standardowo wyposażony jest w bramę uchylną, segmentową lub rozwierną. Opcjonalnie wyposażoną w napęd elektryczny. Dodatki jak: okna, drzwi lub rynny są również opcjonalne.
Wariantowość rozwiązań garaży produkowanych przez firmę AND obrazuje poniższa grafika.


Dach
Jako konstrukcję wsporczą dachów jednospadowych stosujemy kształtowniki zimno-gięte z metalu ocynkowanego o grubości 2 mm. W każdym modelu wykonujemy co najmniej 3 płatwie, co pozwala na spełnienie wymogów w zakresie 3-ej strefy obciążenia śniegiem. Jako poszycie standardowo wybieramy blachę trapezową ocynkowaną. Na życzenie Klienta można powlec dach kolorem wybranym z palety kolorów.
W przypadku garaży ocieplanych zalecamy zastosowanie na poszycie dachowe, płyty warstwowej dachowej grubości min. 4 cm lub z blachy trapezowej z filcem antykondensacyjnym. Dach jednospadowy posiada spad ukierunkowany na tył obiektu, za dopłatą wykonujemy spad na przód lub bok.
Jako konstrukcję wsporczą dachów dwuspadowych stosujemy trójkąty konstrukcyjne z kształtowników zimno-giętych z metalu ocynkowanego o grubości 1,5 i 2 mm. W celu osiągnięcia wytrzymałości spełniającej wymogi dla 3-ej strefy obciążenia śniegiem stosujemy co najmniej 3 trójkąty konstrukcyjne na każdy dach dwuspadowy. Dach kryty jest podwójnie. Pierwszą warstwę stanowi blacha trapezowa ocynkowana, a drugą blachodachówką w kolorze wybranym przez Klienta z palety producenta. Podwójny dach znacząco minimalizuje nagrzewanie obiektu latem oraz zmniejsza wyziębianie wnętrza zimą. Dach dwuspadowy standardowo posiada kąt spadku od 16 do 27 st. Kierunek spadku: na boki. Na życzenie Klienta istnieje możliwość zmiany kąta i kierunku spadku dachu – prosimy o składanie zapytań w kwestii zamówień niestandardowych.
Typ ściany
Oferowane w AND stalowe garaże tynkowane posiadają samonośną ścianę kasetową z blachy cynkowanej grubości: 1,5 mm (rama) plus 0,7 mm (wypełnienie kasetowe). Ten rodzaj konstrukcji gwarantuje Państwu wysoką stabilność i nośność obiektu. Do produkcji wykorzystujemy tylko certyfikowane materiały uznanych producentów.
Ważnym elementem naszej produkcji jest samowystarczalność – czyli, kupujemy materiał u producenta w postaci kręgów lub arkuszy balach a następnie poddajemy go cięciu, gięciu oraz zgrzewaniu lub zagniataniu w gotowe elementy ścian. Sami wykonujemy również konstrukcję wsporczą dachów w postaci płatwi, trójkątów konstrukcyjnych oraz podciągów. Odpowiednio przygotowane ściany poddajemy procesowi tynkowania. Jest to nowatorska technologia opracowana w naszej firmie. Ściany są kolejno odtłuszczane poprzez mycie ciśnieniowe specjalnym preparatem. Następnie suszone, gruntowane specjalną zaprawą, tynkowane natryskowo i ponownie suszone.
Tak przygotowane elementy po zapakowaniu i oznaczeniu kierowane są do ekspedycji. Dostawę do klienta prowadzimy własnym, odpowiednio przystosowanym transportem, gwarantującym bezpieczeństwo oraz nienaruszalność gotowego wyrobu.
Ostatnim etapem jest montaż obiektów na uprzednio przygotowanym przez klienta podłożu przez profesjonalne ekipy montażowe naszych dealerów.
W tym przypadku zastosowano ścianę samonośną wykonaną z płyty warstwowej z rdzeniem poliuretanowym grubości 4 cm. Konstrukcja posiada te same właściwości cieplne co płyty z rdzeniem styropianowym grubości 6 cm. Poliuretan wykazuje tą samą skuteczność izolacyjną przy mniejszej objętości materiału. Garaż stalowy otynkowany z takim dociepleniem to gwarancja komfortu użytkowania przez cały rok. Zimą zapobiega wychładzaniu wnętrza, a latem nadmiernemu nagrzewaniu. Dodatkowo w garażach tego typu stosujemy dachy wykonane z takich samych paneli THP i układanych na nich blachach trapezowych T18 lub gotowych paneli dachowych THP z wytłoczeniami T35.
W obiektach tego typu zalecamy stosowanie bram, drzwi i okien ocieplonych. Aby uniknąć powstawania tzw. mostków termicznych zalecamy stosowanie ścinania ścian. Dodatkowym uszczelnieniem mogą być zaślepki podsufitowe w kolorze białym. Dla podniesienia estetyki wewnętrznej zalecamy wykonanie płatwi oraz podciągów i słupków podporowych malowanych proszkowo w kolorze białym, jak kolor wewnętrzny paneli THP. Kratki wentylacyjne wewnętrzne również w kolorze białym.
Jest to ściana wykonana z samonośnych kaset stalowych, które w przeciwieństwie do ścian Sigma są zagniatane a nie zgrzewane. Kasety wykonane z blachy ocynkowanej i jednostronnie powlekanej w kolorze białym. Grubość blachy 0,7 mm. Zewnętrznie ściany tego typu wykończone są w sposób identyczny jak ściany typu Sigma czy THP. Szerokość poszczególnych kaset wynosi 283 mm. Jest to ekonomiczny zamiennik ścian Sigma. Garaże wykonane z tego typu ścian mają ograniczony zakres wymiarowy i nie występują w tak szerokiej gamie jak te wykonane ze ścian Sigma.
Kolor tynku
Elewację zewnętrzną wykonujemy z tynku akrylowego KABE o ziarnistości 2 mm w dowolnym kolorze wybranym z palety standardowej. Tynk nakładamy natryskowo. Uzyskana powierzchnia jest płaska i równa, doskonale imituje ścianę murowaną.
Elewację wewnętrzną natomiast wykańczamy tynkiem akrylowym drobnoziarnistym w kolorze białym, tylko w przypadku garaży nieocieplonych.